Een minimalistisch logo ontwerp & Website
Voor moderne wanddecoratie webshop MDRN HOME ontwierp Birdie Design een minimalistisch logo ontwerp, een flyer en realiseerde een webshop die ingericht in op conversie.
Diensten
Bedrijfsnaam ontwikkeling
Logo ontwerp
Flyer design
Webshop realisatie
Over dit project
Dit is een persoonlijk project wat ik naast Birdie Design heb opgezet. MDRN HOME is een webshop voor moderne wanddecoratie. Ook blog ik hier over interieur design, reizen, tips en nog veel meer. Het leuke van dit project is dat ik al mijn creativiteit er in kwijt kan en al mijn passies samen komen: design, fotografie en reizen.
Een minimalistisch zwart-wit logo-ontwerp
Het logo past in de stijl van de website en wat ik uit wil stralen. Een minimalistisch logo-ontwerp wat past bij de wanddecoratie die ik verkoop. Ik verkoop namelijk moderne, industriële, minimalistische en abstracte posters, canvas prints en schilderijen. Daarom heb ik het logo dus minimalistisch, clean en simpel gehouden met alleen een woordmerk. Het logo zelf is zwart-wit. Als steunkleur heb ik gekozen voor een opvallende tint rood. De look van het logo en de huisstijl is modern, chique en sophisticated.
Het eerste ontwerp
Deze website is gebouwd met WordPress. Hiernaast zie je de ‘oude’ website. Voor de eerste versie van de website had ik gebruik gemaakt van het X Theme. Een uitstekend, professioneel thema, maar naar verloop van tijd liep ik een beetje tegen de soms beperkte mogelijkheden aan. Je zit namelijk toch vast aan de kaders van een WordPress thema. Bij dit thema kon ik design technisch toch niet alles uit de website halen wat ik wilde. Ook was ik niet tevreden over de conversie en bezoekersaantallen. Tijd voor een redesign dus.
Een succesvol redesign
Qua stijl is deze nog steeds modern, strak en minimalistisch. Dit past ook bij de producten die ik verkoop. Ook in het kleurgebruik komt dit terug: zwart, wit en hier en daar een klein beetje rood.
De webshop draait op het bekende Woocommerce. Als nieuw WordPress thema gebruik ik Astra in combinatie met Elementor Pro.
Ik heb me gefocust op gebruikersgemak. Men moet zo simpel en snel mogelijk door de website kunnen navigeren en bestellen. Door bijvoorbeeld “In onze shop” met het dropdown menu weg te laten. In plaats daarvan heb ik alle product categorieën direct in het menu geplaatst. Dit elimineert weer een extra klik. De blog is niet de core business, dus deze heb ik verwijderd uit het hoofdmenu en verplaatst naar de footer. Het hoofd navigatie menu is simpel met zo min mogelijk afleidingen.
Ook de product pagina is rigoureus aangepakt. Waar er op de oude website informatie onder tabbladen stond, zijn de tabbladen verdwenen. Nu staat alle informatie overzichtelijk op de product pagina’s.
Twee product categorieën (posters en canvas) zijn 1 product categorie geworden. De klant kan kiezen op de product pagina op welk materiaal de print gedrukt kan worden: poster of canvas.
Eerst was het niet mogelijk om een account aan te maken. Met de vernieuwde website kunnen klanten er voor kiezen om een account aan te maken. Tenslotte heb ik ook de SEO van elke pagina onder handen genomen.
Natuurlijk gaat het om de resultaten. Sinds de lancering van de nieuwe website trekt de webshop 55% meer bezoekers. Er werd ook 64% meer bestellingen geplaatst. Een hele verbetering dus!
Een hogere conversie voor jouw website?
Wil jij ook een hogere conversie (en dus meer geld verdienen) met jouw website? Laten we dan eens samen bekijken hoe we dat kunnen bereiken!