Branding & Website
Bij Zeeuws Doosje kun je terecht voor leuke cadeau pakketjes met Zeeuwse streekproducten. Deze doosjes hebben allemaal een thema (zoals koken en bakken, borrelen, enz.).
Ik deed het logo ontwerp, het ontwerp voor de huisstijl en overig drukwerk. Daarnaast ontwierp en realiseerde Birdie Design de webshop.
Diensten
Logo-ontwerp WordPress webshop
Briefpapier Wordpress onderhoud
Bedankkaartjes Stickers
Fotografie Social Media templates

Concept
Over het project
Een stoer, robuust en industrieel logo-ontwerp
Voor het logo en huisstijl ontwerp wilde ik een stoere, robuuste look. Een tikje industrieel. Natuurlijk moest ook de link met Zeeland duidelijk zijn. Uiteindelijk denkt iedereen bij “Zeeland” aan zee en strand. Een ander idee was om een “doosje” terug te laten komen. Deze 2 ideeën heb ik gecombineerd tot dit logo-ontwerp. Het doosje is vrij abstract terug gekomen in de vorm van het vierkant waarin de golf en de vuurtoren is verwerkt. De 2 meeuwen maken het beeldmerk af. De bedrijfsnaam is in een robuust lettertype. Dit lettertype heeft ook wat ruwe randjes wat goed past bij de industriële waar ik voor wilde gaan.

Een robuuste en stoere huisstijl
Bij een stoer logo hoort natuurlijk ook een robuuste en stoere huisstijl. Hiernaast zie je het ontwerp voor de factuur. Als extra element zijn er abstracte golven toegevoegd. Deze komen terug door de gehele identiteit: de website, de digitale brochure, het drukwerk, de Instagram templates enz.
Benieuwd hoe andere uitingen er uit zien? Hieronder zie je foto’s van de rest van de huisstijl.
Een Zeeuws Doosje ontvangen is een ervaring
Denk eens aan Apple. Het uitpakken van een Apple product is voor de echte Apple fan een heel ding. Zo is er de typische “Apple” geur wanneer je de doos van je nieuwe iMac openmaakt. Er is zelfs een kaars van deze geur gemaakt. Daarnaast geniet men van de mooie manier waarop alles verpakt is. Nu is het niet de bedoeling om een Zeeuws Doosje geur te ontwikkelen, maar het moet echt leuk zijn om een Zeeuws Doosje uit te pakken. Daarom krijgt de ontvanger een bedankkaartje. Is het een cadeau? Dan staat er op deze kaart een handgeschreven boodschap van de gever. Daarnaast zitten er diverse gratis weggevers bij zoals een klein zakje met Zeeuwse babbelaars en receptenkaartjes met Zeeuwse recepten.

Een webshop gericht op conversie
De lijn van de rest van de huisstijl is uiteraard doorgetrokken in de webshop. Er is daarnaast gefocust op het realiseren van een zo’n hoog mogelijke conversie. De webshop is op moment van schrijven nog maar 2 weken online, dus over de conversie kan ik nog niet veel vertellen. Wel zijn de eerste voorteken goed: het bouncepercentage is met 6,25% ontzettend laag. Volgens marketing grootheid Neil Patel is voor webshops een bouncepercentage tussen de 20 en 30% goed. Het bouncepercentage zijn alle sessies op een site waarbij gebruikers slechts één pagina hebben bekeken. Je wilt gebruikers zo lang mogelijk op je website hebben, dus een laag bouncepercentage is goed nieuws, want dit betekend dat bezoekers je content interessant vinden.
Benieuwd naar de website van Zeeuws Doosje?
Portfolio
Meer zoals dit project

Website & Branding
Birdie Design mocht voor countertenor, dirigent en zangpedagoog Jan van Seters een logo, cv en website ontwerpen.

Webshop
Werkvrij wilde een webshop laten bouwen waarin ze hun ergonomische zit-sta-bureaus en bureaustoelen konden verkopen.

Webshop & Branding
MDRN HOME is een webshop voor moderne wanddecoratie. Dit moderne karakter komt ook terug in de webshop en branding.