Wat post je op Instagram als ondernemer? 7 ideeën voor je volgende Instagram post

Wat post je op Instagram als ondernemer

Als bedrijf kun je niet zonder social media. Mijn favoriete kanaal is Instagram. Natuurlijk kan het wel eens gebeuren totaal geen inspiratie meer hebt om iets leuks te posten. En ook; wat post je op Instagram als ondernemer? Iedereen komt wel eens een moment tegen waarop je simpelweg geen nieuwe ideeën meer hebt voor je social media posts. Geen nood, want met deze 7 tips kun je weer volop nieuwe content plaatsen op Instagram!

Wat post je op Instagram als ondernemer?

Wat kun je o.a. voor content posten op je Instagram? Inspirerende of grappige quotes doen het altijd goed. Speel in op de actualiteit of maak gebruik van trends en speciale dagen (International Woman Day). Video’s worden steeds belangrijker op Instagram. Social proof is belangrijk wanneer je producten of diensten verkoopt. Testimonials zijn uitstekend op je website en social media te plaatsen.

Het lastig om elke keer weer verse content te plaatsen op je social media kanalen. Daarom is het ook een goed idee niet teveel social media te willen doen. Je kunt beter 2 tot 3 kanalen kiezen die je goed onderhoud en waar je regelmatig berichten op plaatst, dan dat je elke social media die er is maar half doet. Welke je moet kiezen ligt vooral ook aan welke social media je doelgroep gebruikt. Daarnaast is het ook belangrijk dat je het leuk vind om je social media kanalen te onderhouden. Zo vind ik zelf Facebook niet zo leuk, maar ik vind bijvoorbeeld Pinterest en Instagram veel leuker. Op die 2 kanalen ben ik dan ook het meest actief.

1. Quotes

Ook je volgers hebben soms inspiratie nodig. Quotes kunnen dan zich dan ook goed lenen om te posten. Persoonlijk heb ik eerlijk gezegd een beetje een haat-liefde verhouding met quotes. Soms zijn quotes grappig of inspirerend, maar heel vaak zijn het ook cliché’s posts. Mijn tip: check of je quote niet te veel al gepost is. Let er ook op dat de quote wel past bij je bedrijf en wat jij wilt uitstralen/communiceren naar je klanten.

Ben je op zoek naar een leuke achtergrond? Kijk dan eens bij gratis stockfoto websites. Dit zijn de 5 beste gratis stockfoto websites. Kun je niets vinden of gratis stockfoto websites of maak je liever gebruik van een betaalde stockfoto website dan kan ik Shutterstock aanbevelen.

2. Gebruik trends en “speciale” dagen

Heel fijn als je even geen inspiratie meer hebt. Maak gebruik van trends. Ook zijn er regelmatig “speciale” dagen, zoals  #InternationalDayOfHappiness of #InternationalBookDay, enzovoort. Speel hier handig op in met je social media posts. Je krijgt op die manier ook de kans om een ander publiek aan te trekken.

3. Maak een video

Toegegeven: dit is niet voor iedereen iets. Persoonlijk moet ik er niet aan denken, maar vindt je het niet erg om jezelf te filmen dan is het plaatsen van een video zeer geschikt. Zie je dat, net als ik, niet echt zitten dan kun je natuurlijk ook overwegen om een filmpje te maken zonder dat je er zelf in voor komt. Dit kost dan vaak wel weer meer tijd om te creëren. Ook moet je in dat geval vaak in het bezit zijn van videobewerking software. Is dat geen probleem, dan is video een echte aanrader.

Je kun ook ‘live’ gaan. Bedenk dan wel van te voren wat je precies wilt gaan zeggen en dat het ook interessant en/of waardevol genoeg is om voor je volgers te kijken.

4. Plaats quotes van testimonials

Wat post je als ondernemer allemaal op Instagram. Deze tip is perfect wanneer je Instagram zakelijk gebruikt. Vraag aan je klanten om testimonials (reviews) nadat je hen je dienst of product hebt geleverd. Niets werkt zo overtuigend voor twijfelende potentiële klanten dan positieve ervaringen van anderen. Plaats quotes van deze testimonials op je social media. Geef ook wat informatie over het project, de klant en jouw ervaringen.

5. Organiseer een winactie

Een winactie doet het altijd goed op Instagram en andere social media. Weet je dus even niet wat je moet plaatsen, dan is het organiseren van een winactie ene goede keuze. Vraag je volgers iemand anders te taggen. Bedenk goed wat je weg wilt geven. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de prijs die je weggeeft, past bij wie jij bent als ondernemer en bij je bedrijf. Het kan een eigen product zijn, maar je kunt ook samenwerken met een ander bedrijf.

6. Speel in op de actualiteit

Deze tip hangt natuurlijk ook een beetje samen met de tweede tip in dit artikel. Natuurlijk zijn trends en dergelijke onderdeel van de actualiteit, maar denk verder dan dat. Gebruik bijvoorbeeld dingen die nieuw zijn in jouw vakgebied en maak daar een post over.

7. Neem je volgers mee “behind-the-scenes”

Geef je volgers een kijkje achter de schermen. Mensen vinden het vaak leuk om wat meer te weten te komen over de producten die ze kopen. Waar wordt je product gemaakt en hoe is het tot stand gekomen. Je kunt bijvoorbeeld schetsen, een met ideeën gevuld whiteboard of een brainstormsessie laten zien.

Weet je niet meer wat je moet posten als ondernemer op Instagram? Hopelijk inspireren deze tips je om weer nieuwe content te posten op Instagram. Post een quote, speel in op de actualiteit, geef een kijkje achter de schermen, organiseer een winactie of plaats een quote van een testimonial van een klant. De mogelijkheden zijn eindeloos.


Vond je deze blog leuk en zou je meer handige tips en inspiratie in je mailbox willen ontvangen? Meldt je dan aan voor de nieuwsbrief en ontvang gratis mijn website en SEO checklist!


Wat post je op Instagram als ondernemer pinterest afbeelding

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Lees meer van de blog

Wordpress thema veranderen. Volg deze 5 stappen
Wordpress

WordPress thema veranderen? Volg deze 5 stappen.

Zit jij er over na te denken om je WordPress thema te veranderen? Dit is een kwestie van een paar seconden, maar toch komt er nog wel het een en ander bij kijken. Je wilt natuurlijk niet dat je website breekt. Deze 5 stappen helpen je om veilig te veranderen van WordPress thema. Waarom zou

Lees meer »
logo ontwerp belangrijk voor jouw bedrijf
Branding

Waarom een sterk logo-ontwerp belangrijk is voor jouw bedrijf

Een goed logo-ontwerp is zeker niet DE sleutel naar succes, maar wel degelijk een belangrijk onderdeel. In dit artikel leg ik uit waarom het hebben van een sterk logo-ontwerp belangrijk is voor jouw bedrijf.  Waarom een sterk logo ontwerp belangrijk is voor jouw bedrijf Een sterk logo-ontwerp is belangrijk omdat het je bedrijf herkenbaar maakt.

Lees meer »
7 kenmerken van een goed logo ontwerp
Logo ontwerp

7 kenmerken van een goed logo ontwerp

Een logo ontwerp is een essentieel onderdeel van de identiteit van je bedrijf. Het maakt je bedrijf herkenbaar en het is vaak het eerste van je bedrijf waar een (potentiële) klant mee in aanraking komt. Het laat een bepaalde mate van professionaliteit zien, mits je een goed logo hebt natuurlijk. Een sterk logo ontwerp is

Lees meer »

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar top